Vanwege een bruiloft in Italië, besloten om met de Westfield daar heen te gaan en er gelijk een leuke autovakantie van te maken. Een vriend leek dat ook wel leuk om te doen, maar dan op de motor. Zo gezegd zo gedaan. Hierbij een kort verslag. Helaas van de heen reis niet zoveel foto's kunnen maken doordat de batterij van het fototoestel leeg was en de oplader vergeten was. Wel een paar foto's met de iPhone gemaakt.

Klaar voor de reis, met intercom zodat we met elkaar kunnen praten:

Dag 1 Randwijk (NL) - Baiersbronn (DE)

Vandaag een wat saaie dag. Om sneller bij de mooie stukken te zijn, eerst alleen snelweg gepakt. Bij het zwarte woud aangekomen de snelweg afgegaan en helaas begon het toen een klein beetje te regenen. Even wezen schuilen om het begin van de Schwarzwaldhochstraße op te zoeken. Inmiddels was het weer droog geworden, maar de weg was wel nat. Goed opletten dus. Het laatste stukje door het zwarte woud was een mooie weg, helaas af en toe door een wolk heen waardoor het zicht niet fantastisch was. Aangekomen bij het hotel de auto snel uitgeladen en het dak erop en even later begon het weer te regenen. Helaas iets te lomp geweest met uiladen waardoor ik een stekkertje van de sigaret aansteker had los gehaald. Deze weer verkeerd om terug gestoken en daar kon me iPhone adapter niet zo goed tegen. Morgen maar een nieuwe halen.

Dag 2 Baiersbronn (DE) - Warth (AT)

Na een lekker ontbijtje weer tijd om ons klaar te maken. Vandaag scheen de zon volop dus dat bracht hoop. Even de auto controleren, koelvloeistof lijk wat laag te staan dus gelijk bij het zoeken naar een nieuwe iphone adapter koelvloeistof halen zodat ik hem wat kan bijvullen. Een grote auto zaak gevonden in Freudenstadt en daar een nieuwe usb adapter gevonden en de juiste koelvloeistof. Kom ik terug bij de auto, een hele grote plas koelvloeistof onder de auto. Blijkt dat 1 slang los geschoven is. Even een ringsleuteltje geleend, slang weer op zijn plek gedaan, goed aandraaien en weer bijvullen. Uiteindelijk 1,5 liter bij moeten vullen, maar gelukkig op tijd gezien. Hierna geen problemen meer mee gehad. Nu kan de dag eindelijk echt beginnen en zijn we onze weg vervolgd door het zwarte woud. Mooie wegen gereden en in Hinterzarten een hapje gegeten. Daarna richting de Bodensee, helaas was het hier vrij druk dus niet echt lekker door kunnen rijden. Eenmaal aangekomen bij de Oostenrijkse grens werd het weer rustig op de weg en hebben we kunnen genieten van de alpen. Met als afsluiting een mooie klim tot ongeveer 1500m. Boven op de berg een hotel opgezocht om van onze nachtrust te genieten.

Dag 3 Warth (AT) - Mozzecane (IT)

Volgende ochtend zie ik dat er een vriendje naast me is komen staan, in de vorm van een Lotus Elise. Bij het klaar maken voor de reis van vandaag een praatje gemaakt met de eigenaar met als mooi antwoord op de vraag hoeveel pk hij had "Immer so wenig".



Vandaag gaan we beginnen aan het echte werk en zijn we door gereden naar de Stelvio pas. Helaas was het wel wat druk, maar gelukkig lieten sommige auto's ons redelijk snel langs. Het laatste stuk van de pas is echt hard werken, steile wegen en hele krappe haarspeld bochten. Soms zo erg dat ik een keer moest steken om de bocht te halen. Eenmaal boven aangekomen de auto geparkeerd en een hapje gegeten.



Gelukkig was het aan de andere kant van de pas een stuk rustiger en was de weg een stuk breder zodat ik makkelijk het overige verkeer kon inhalen. Daarna doorgereden naar de Gavia Pas, hier was het veel rustiger. Opzich niet zo vreemd want hier was de weg soms zo smal dat je er amper met 1 auto op paste. Ook dit was weer een mooie pas om te doen. Daarna richting het Gardameer gereden met onderweg ook een paar klein pasjes die zeker de moeite waard waren. Het was een fantastisch gezicht om vanuit de bergen op het Gardameer af te rijden, maar eenmaal bij het Gardameer aangekomen had ik toch liever een andere route willen nemen. Het was meer file rijden dan lekker toeren en dat was met deze temperatuur niet echt aangenaam. Hierdoor werd het inmiddels ook al wat laat. En net voor het donker een B&B gevonden. Gelukkig met airco!

Filmpje van de stelvio pas:

Dag 4 Mozzecane (IT) - Castiglione del Lago (IT)

Na het dagelijkse ritueel om uit te leggen wat voor het auto het is aan de overige gasten, weer op pad richting de eind bestemming.



Langs Mondena en Maranello gereden, maar door tijdgebrek helaas weinig kunnen bekijken. Nog wel een mooie bergweg mee kunnen pakken bij Abertone. Daarna nog een stukje Autostrade gepakt om deze keer wel een beetje op tijd aan te komen.

Dag 5 t/m 10 Castiglione del Lago (IT)

Genieten van het zwembad en de mooie Villa. De bruiloft was ook fantastisch en we hebben de hele week mooi weer gehad. Ook nog stuk wezen fietsen in omgeving, wat eindelijk nog best zwaar was.



Dag 11 Castiglione del Lago (IT) - Antibes (FR)

Vandaag was het weer tijd om het luie leventje achter ons te laten en te beginnen aan de terugreis. Eerst weer de Autostrade gepakt om bij de kustweg aan te komen. Een stuk voor Monte Carlo de mooie routes genomen en door Monte Carlo en Nice gereden over de boulevard. Het blijft leuk om je auto ergens neer te zetten en dan op het terrasje te gaan zitten en kijken hoe allerlei mensen even bij jou auto blijven staan om hem uitgebreid te bestuderen. Afgesproken met vrienden dat we bij hun op de camping konden blijven slapen in Antibes. Helaas begon het weer net regenen toen we aankwamen, dus snel het dak op de auto.

Dag 12 Antibes (FR)

De volgende ochtend de weersverwachtingen voor de Franse alpen bekeken en die zagen er niet al te best uit, daarom besloten nog maar een dagje op de camping te blijven. Met z'n 4'n naar Monte Carlo geweest in een oude volvo 760 die unieker was dan alle ferrari's, porsches, masserati's, bentley's, enz.



Gelukkig viel het weer in Monte Carlo nog wel mee.

Dag 13 Antibes (FR) - Saint-Pierre-d'Entremont (FR)

Wat mij betreft de mooiste dag van onze reis. Eigenlijk alleen maar bergwegen gereden. Het weer was fantastisch, volop zon maar niet te warm. Weinig overig verkeer zodat we een leuk tempo konden rijden. Mijn motormaatje werd ook steeds beter bedreven in het rijden in de bergen. De ene bergpas was nog mooier dan de andere. We zijn via Gorges de Daluis (heel mooi gebied) over de Col de la Cayolle gereden. Daarna over de Col de Vars en Col d'Izoard. Mijn plan was toen om de Col du Galibier over te steken, maar deze was halverwege helaas geblokkeerd. We zijn toen wel een klein stukje omhoog gereden, maar moesten uiteindelijk weer omdraaien. Het wegdek was hier ook wel heel slecht dus zo erg was het niet. Onze weg verder vervolgd richting Grenoble, ook dit was weer een fantastische weg om te rijden. Langs Grenoble naar onze overnachtingsplaats gereden en daar weer een B&B gevonden waar we gelijk aan konden schuiven voor het eten.

Hier een paar foto's van de dag:







Eindpunt:

Deze dag ook nog een filmpje gemaakt van mij motormaatje:

Dag 14 Saint-Pierre-d'Entremont (FR) - Randwijk (NL)

Besloten om in 1 keer terug te rijden naar Nederland. Het was lekker rustig op de weg dus het ging allemaal vlotjes. Ook het weer viel gelukkig erg mee totdat we bij de grens van Nederland kwamen, we waren echt letterlijk net over de grens of het begon te regenen. Gelukkig niet al te hard dus het dak kon er af blijven. Bij 120 km/h blijf je zo goed als droog in de auto. Maar zo'n 30 km voor we thuis waren stopten de ruitenwissers ermee! Niet zo handig, opzich kon ik alles nog wel zien, maar de borden kon ik niet meer lezen. Bij een tankstation gestopt om te kijken of ik het probleem kon oplossen. De ruitenwisser motor werkte nog wel, maar ging heel zwaar. Helaas niet op kunnen lossen, maar inmiddels was de regen zo goed als opgehouden en zijn we toch nog veilig thuis gekomen.

Recente video's:







Meer video's